מאמרים
משרד שור רואי חשבון
פתיחת עסק דורשת מהיזם או היזמת מלבד התמדה ורצון להתמודד עם הקשיים שבהקמת עסק חדש גם לפעול בהתאם לכללים סדורים על מנת שהעסק החדש
.יצליח וישגשג. במאמר זה אנסה לסקור את השלבים השונים של פתיחת עסק
בשור רואי חשבון אנו מתמחים בסיוע לעסקים חדשים, צרו איתנו קשר לכל שאלה liron@shorcpa.co.il שיש לכם בטלפון 09-7684004 או במייל
,עסק קטן איך לפתוח עסק קטן – מאמר זה עוסק בנושא עסק קטן והאופן בו יש להקים עסק קטן
.כמו כן תוכלו לקרוא את המדריכים שלנו בנושא פתיחת עסק קטן ברשויות המס
למידע וקביעת פגישת ייעוץ בנושא פתיחת עסק קטן צרו איתנו קשר בטלפון הישיר - 0528878575
עוסקים רבים מתלבטים לגבי דרך ההתאגדות המתאימה לעסקם: פעילות כעוסק מורשה או פעילות באמצעות פתיחת חברה. להחלטה על דרך ההתאגדות המועדפת יש אספקטים שונים. במאמר זה נעמוד על ההבדלים ועל היתרונות השונים של כל דרך
.התאגדות, עצמאי או חברה
,צרו עמנו קשר באמצעות הטלפון הישיר 05288-78575 או השאירו את פרטיכם באתר
.לבחינת הדרך הנכונה לפתיחת העסק שלכם
בעבר הייתה קיימת בחוק מע"מ הגדרה של עוסק זעיר, מדובר היה בעוסק קטן אשר
.מחזור עסקו לא עלה במהלך השנה על תקרה שנקבעה והתעדכנה בהתאם לחוק
אם אתם פותחים עסק חדש או מעוניינים בייעוץ בנושא ניהול עסק עצמאי, צרו אתנו
.קשר בטלפון הישיר עכשיו 0528-878575 לפגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות
.מאמר זה עוסק בהוצאה מוכרת לצורכי מס הכנסה
אם יש לכם שאלה לגבי עסקכם, אנא צרו עמנו קשר בטלפון הישיר לשם קביעת פגישת ייעוץ ללא עלות במשרדנו בטלפון הישיר – 05288-78575
עוסקים רבים מתלבטים בשאלה האם כדאי להחזיק רכב בעסק ? ואם כן,האם כדאי להחזיק רכב כעצמאי או אולי עדיף להחזיק רכב בחברה ? לאור שינויי שיעורי המס השוליים והעלאת שיעור המס על הדיבידנד, שווי רכב נעשה גורם שיש לתת לגביו את
.הדעת בעת ההחלטה כיצד כדאי להתאגד
שכירים ועצמאיים רבים משתמשים בטלפון הנייד בעבודתם היומיומית ככלי עבודה במהלך העסקים. עם זאת מעצם אופיו של הטלפון הנייד ניתן להשתמש בו לשיחות פרטיות גם מהבית, וזאת בניגוד לקו הטלפון בעבודה. לכן ההוצאה בגין אחזקת טלפון נייד הינה הוצאה מעורבת עסקית ופרטית גם יחד שכן קשה להפריד את חלק השימוש העסקי מחלק השימוש הפרטי. בשנת 2002 נקבעו תקנות כיצד יש להכיר בהוצאה זו: תקנות מס הכנסה (שווי השימוש ברדיו טלפון נייד), התשס"ב-2002
במסגרת תיקון מס'' 37 לחוק מס ערך מוסף, התשל"ו 1975 אשר פורסם בחודש יולי 2009 הוחלה חובת הגשת דיווח מפורט לעוסקים בגין העסקאות והתשומות, חובת הדיווח למע"מ הינה באופן מקוון. החלת החובה על העוסקים הינה באופן מדורג כאשר בכל שנה נוספים עוסקים נוספים למעגל החייבים בדיווח מקוון. העוסקים נכנסים לתחולת
.החוק על פי היקף וסוג פעילותם
הוראות ניהול ספרים מסדירות את האופן בו יש לנהל את הרישומים החשבונאיים והניהוליים של העסק. בהוראות ניהול ספרים מפורט אילו רישומים יש לבצע וכיצד יש לבצעם. למשל כיצד יש להנפיק קבלות, חשבוניות ותעודות משלוח. האם וכיצד יש לנהל רשימת מלאי ומפקד מצאי, וכן על מי מוטלת חובת ניהול מעקב אחר לקוחות
.וספקים ועוד
חובת ניכוי מס במקור מוטלת בסעיף 164 לפקודת מס הכנסה, על כל מי שמשלם תשלום המפורט בסעיף זה. החובה הינה על כל סוג של נישום כלשהו העומד בהגדרות שיפורטו בהמשך: חברות, יחידים, תושבי חוץ, נאמן ועוד. מס הכנסה הוציא צווים שונים אשר הוסיפו סוגי הכנסות בגינן יש לנכות במקור ואינן מופיעות בחוק. וכן במקביל תוקנו תקנות
.אשר בהן נקבע דרך הניכוי, שיעור הניכוי, קבלת הקלות שונות בניכוי ועוד
במאמר זה נסקור את סמכות פקיד השומה להחליט על פסילת ספריו של נישום מכוח
.החוק וכן את המשמעות של פסילת ספרים מבחינתו של הנישום
מאמר זה מתייחס לשאלה איך פותחים תיק במס הכנסה וכולל את השלבים בעת
.פתיחת תיק במס הכנסה
לשאלות נוספות פנו אלינו לקביעת פגישת ייעוץ
0528-878575 באמצעות הטלפון הישיר
או השאירו את פרטיכם באתר בעמוד צור קשר ואנו נחזור אליכם
.בעת פתיחת עסק חדש יש לפתוח תיק ברשויות השונות. לפי החוק בעת תחילת הפעילות
.העסקית יש לגשת למשרדי מע"מ הקרובים למקום העסק ולפתוח תיק במע"מ
.לאחר מכן יש לפתוח תיקים ברשויות נוספות: מס הכנסה וביטוח לאומי
עוסק עצמאי אשר פותח עסק חייב להודיע לביטוח לאומי על תחילת פעילותו ולפתוח תיק בביטוח לאומי. מטרת פתיחת תיק ביטוח לאומי היא לאפשר לביטוח לאומי לגבות את דמי הביטוח הלאומי ודמי הבריאות מהכנסת העצמאי. עובד שכיר ממוסה על ידי ביטוח לאומי על ידי מעבידו באופן ישיר דרך תלוש השכר ואילו העצמאי משלם בעצמו את דמי הביטוח. פתיחת התיק נועדה גם ליידע את ביטוח לאומי אודות ההכנסות
.למקרה של אובדן כושר עבודה, לידה וזכאות לקצבאות שונות
שכירים רבים ומנגד עצמאים רבים תוהים לגבי אופן התעסוקה המתאים והרווחי ביותר עבורם, במאמר זה אתייחס לשיקולי המס שצריכים להנחות את העובד השכיר כאשר מוצע לו לעבור לעבוד בתור קבלן עצמאי. פעמים רבות עובדים שכירים אשר מסיבות שונות בוחרים לעבור לעבוד בתור עצמאים לא מחשבים באופן נכון את התמורה שעליהם לבקש בתור עצמאים וכתוצאה מכך מפסידים הכנסה, זאת מכיוון שבעוד שהעובד השכיר רואה
.את השכר ברוטו, מעסיקו רואה את עלות המעביד שהנה גבוהה יותר
האם כדאי להשתמש בהנהלת חשבונות באינטרנט
רבים מלקוחותיי בעלי העסקים הקטנים – עוסקים פטורים ועוסקים מורשים,שואלים אותי האם כדאי לעבוד עם תוכנה של הנהלת חשבונות באינטרנט, בדרך כלל התשובה
.שלי היא שלא
.יחיד בעל חברה? אוודא כי הייעוץ שתקבל יוכוון לניצול הטבות מס בחברתך
!אבצע עבור חברתך התאמות שוטפות לצורך קבלת תמונה מלאה בזמן אמת
היתרונות בפעילות באמצעות חברה כוללים בין היתר, מיסוי קבוע בשיעור 25% בניגוד למס שולי ליחיד של מעל 50% ברמות שכר גבוהות. אפשרות לדרוש הוצאות שונות אשר סייעו בידי החברה לצורך הפקת הכנסתה וכך ליהנות מהפחתה נוספת של נטל המס. חברה נהנית מהקלות מס שונות ויכולת לבצע תכנוני מס לגיטימיים. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בחברה הנו השימוש בכספים שנותרו בקופתה לצורך
.ביצוע השקעות שונות ובאופן זה ליהנות מאפקט הריבית דה ריבית